Jak dlouho chceme čekat, než naučíme děti rozumět virtuálnímu světu peněz?
Kdysi dávno stačilo, aby se děti učily hospodařit s fyzickými penězi a šetřily si do prasátka. Každý den si mohly přepočítat, co už našetřily, a viděly na vlastní oči, jak jim rostou úspory a snily, co si za to asi koupí.
Jednoho dne se všechno změnilo a fyzické peníze byly nahrazeny elektronickými penězi. Mzdy se začaly vyplácet pouze na účet a v obchodech se platí většinou kartami. Držet fyzické peníze (valuty) je příliš rizikové. Díky tomu si lidé museli otevřít bankovní účty, které zvyšují bezpečí uložených peněz.
Výsledkem je, že jsme se museli naučit pracovat s elektronickými výpisy a hospodařit ve virtuálním světě. A nakonec, aby i děti byly schopny pochopit realitu virtuálního světa, je třeba jim přibližně od 11. roku nahradit kasičku elektronickou peněženkou/studijním účtem, na kterém poznají souvislosti koloběhu jejich úspor.