„To bylo VELMI ODVÁŽNÉ DÁT DĚTEM PRAVÉ BANKOVKY při aktivitě – hře na detektivy , když děti měly hledat bezpečnostní prvky na penězích. Bankovky se mohly zničit nebo dokonce ztratit!“ Říká učitelka po workshopu v 6. třídě.
Hmmm, to mi připomnělo jednání na Ministerstvu školství, kde jsem jim vysvětlovala „AKTIVITU“ podporující FINANČNÍ GRAMOTNOST a dostala jsem odpověď: „Váš projekt je zajímavý, ale nemůžeme to dělat s pravými penězi. Dali bychom přednost APLIKACI.“
Hmmm, a UŽ JSTE NĚKDY SLYŠELI, ŽE SE NĚKDO NAUČIL HRÁT TENIS V APLIKACI? Ano, naučíte se pravidla hry, budete znát názvosloví tenisu, budete vědět, jak počítat. ALE když si stoupnete na kurt, budete umět odehrát servis nebo dát bekhend? POCHYBUJI.
Hmmm, už jste někdy zkoušeli investovat do komodit nebo Bitcoinu v demo verzi? A jak vypadaly vaše výsledky, když jste to zkusili s pravými penězi? ANO, HRA POMŮŽE, ALE JE NUTNÁ ZKUŠENOST A PRAXE HLAVNĚ PROŽITKEM! Věřím, že škola může pomoci naučit pravidla hry, ale děti mohou získat dovednosti až praxí, kterou jim mohou zpřístupnit a umožnit v oblasti peněz rodiče.
BTW – Šesťáci byli úžasní! Žáci našli všechny bezpečnostní prvky. Mnohem více si pak užili hru na podnikání, kde se učili KALUKALCI ZBOŽÍ – byli výrobci a prodejci „slizu“.