Akreditovaný kurz III.

Finanční zralost aneb jak na finanční gramotnost ve školách

Akreditace č.j.: MSMT-39200/2020-2-876 – pro pedagogy ZŠ/SŠ

Termín on-line kurzu 12. 10. 2022  od 8:30 do 13:30 + případná diskuse  – 

NOVÝ TERMÍN PRO ROK 2023 V PŘÍPRAVĚ 

Webinář je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti ve školní praxi. Nabídne metody, jak rozvíjet osobní finanční gramotnost, finanční zodpovědnost a kritické myšlení ve finančním světě.  Kurz nabízí konkrétní ukázky, příběhy a modelové příklady možného způsobu výuky ve školách. Případové studie navedou, jak případně zapojit rodiče do finančního rozvoje v rodině. Webinář je součástí vzdělávacího programu Zavádění finančního vzdělávání do výuky v návaznosti na Standard finanční gramotnosti.

Časový rozsah – 6 učebních hodin

Máte zájem o kurz v čase, který se hodí Vám?

Na základě zpětné vazby účastníků jsem se rozhodla Vám poskytnou nový online kurz vycházející právě z akreditovaného webináře.

NEVÁHEJTE VYUŽÍT ONLINE KURZ „JAK NA FINANČNÍ GRAMOTNOST DO VÝUKY  A VÝCHOVY“ ZDE.

akreditovaný; kurz; školení; finanční; gramotnost;

Cíl webináře / semináře

Cílem webináře/semináře je dát odpovědi, argumentaci a příklady v následujících bodech:

Proč a jak hospodaří Češi v porovnání s jinými národy

  • Úvaha pro žáky a studenty, jak to změnit
  • Práce s rodinným rozpočtem aneb kde ušetřit, a přitom žít spokojeně – úsměvné historky s důsledky aneb jak propočítat spotřebu vody a elektřiny.

Rozvoj kritického myšlení ve finančním plánování

  • Jak na finanční plán a co to je analýza klientských potřeb postavená na pyramidě lidských potřeb
  • Případová studie finančního plánu na základě 3 scénářů – odlišný plán pro ZŠ a SŠ
  • Umění práce s běžným účtem a proč se i dětský účet může dostat do mínusu
  • Bezpečnostní prvky platební karty a proč je bezpečnější placení mobilem

Poznání 4 archetypů finančních poradců a jejich chování

  • Diskuse žáků, zda rodiče mají nějakou zkušenost s nekalými praktikami obchodníků aneb o manipulačních obchodních technikách a jak se bránit
  • Hra rolí finančního poradce a klienta ve dvojicích s použitím manipulačních technik
  • Naučit žáky 5 základních otázek při objasňování produktu – jak se nenechat oblafnout

Znalost úvěrové problematiky

  • Typy úvěrů a prohloubení slovních obratů půjček
  • Kdy je půjčka problémem, kdy radostí a proč – rozdíl mezi dobrou a špatnou půjčkou
  • Naučit studenty číst v sazebníku poplatků a nekoukat jen na RPSN
  • Kalkulace žáků úroku a úmoru spotřebitelského úvěru a hypotéky – práce s excelem
  • Bilance před půjčkou, ale i při půjčce, aby se předcházelo případné exekuci

Jak na vlastní jistoty a bezpečí v oblasti pojištění, která rizika je vhodné mít krytá a proč

  • Pochopení základního názvosloví pojistného světa.
  • Práce v týmu po čtyřech při případové studii pojištění vozidla.
  • Popis dalších možných metodik na pojištění – srovnání úrazového pojištění – podpora kritického myšlení důležitosti pojistných rizik a umění se rozhodnout pro ideální řešení. 
  • Jak je možné zapojit rodiče do přípravy na aktivity.

Příprava na stáří aneb jak si udržet důstojnost a životní úroveň

  • Objasnění reality důchodů aneb jak si důchod navýšit – příprava na diskusi v rodině
  • Základní znalost penzijního spoření a pochopení principu produktu
  • Práce žáků s kalkulačkou – konkrétní příklady – příprava kapitálu na podzim života

Možnosti, výhody i nevýhody investičních produktů a jejich efektivní využívání v praxi

  • Základní přehled investičních produktů – dluhopisy, podílové fondy a ETF aneb jaký je rozdíl mezi spořením a investováním
  • Bezpečné investování a jak pracovat s riziky na základě investičního trojúhelníku – podpora kritického myšlení – reakce žáků na příběh o 3 farmářích – hledání výhod a rizik u investora při vkladu na běžném účtu, do dluhopisu a akcie
  • Diskuse s žáky, co je nutné hlídat u investic před zvolením investičního produktu aneb nepodcenit poplatky – kalkulace odlišného TER (celkové roční náklady fondu) a dopad na osobní finance
  • Učit žáky pracovat s časem (složené úročení), riziky, alokací, diverzifikací, s emocemi a pravidelnými investicemi – ukázka grafů využitelných ve výuce
  •  

Materiály ke stažení

  • Prezentace pdf
  • 13 Pracovních listů do výuky či výchovy  – rodinný rozpočet, minimální důstojná mzda, analýza rodinných financí, finanční plán na konkrétní finanční cíl, srovnání běžného účtu (dětský/studentský), platební karty, RPSN kalkulace, rozdíl mezi úvěry, pojištění majetku (vozidla), pojištění osob, důstojné stáří, investiční aktiva, BONUS – bitcoinové peníze

  • Článek – Sebeobrana při manipulaci finančními poradci a bankéři
  • Karta 1. pomoci při jednání s finančními poradci a bankéři
  • Článek – Pravidla klientské péče při investování
  • Článek – 3x NE fondu s předplaceným poplatkem
  • Článek – Prevence před exekucí aneb bilance před a při půjčce
  • 8 TÉMATICKÝCH KVÍZŮ

Metodika

Interaktivní výklad plný otázek, praktická cvičení, ukázky aktuálních grafů a tabulek, modelové příklady, příklady dobré praxe, práce s informacemi, a diskuze. Pedagogové se dozví, jak uplatnit Případové studie Finanční zralost v praxi do výuky, vyzkouší si některé pracovní listy.

Celý webinář/seminář i výklad pojmů je přizpůsoben znalostní úrovni účastníků.
Lektor kurzu vychází z více jak 25leté zkušenosti v oblasti financí, více jak 15leté zkušenosti mentoringu finančních poradců, bankéřů a práce přímo s klienty.

Lektorka je autorkou knihy Finanční zralost – klíč k finanční spokojenosti, absolvovala MBA Finančního poradenství a pojišťovnictví na Ústavu práva a právní vědy a je držitelkou prestižního titulu EFA (European Financial Advisor).

Garant

CENA 2 500 Kč

Online kurz Jak na finanční gramotost do výuky i výchovy

Něco se (ne)povedlo?

Chcete sdílet svou zkušenost s finančními poradci či bankéři?

Oslovila vás nabídka kurzu? Máte nějaký dotaz?

Našli jste chybku či nepřesnou informaci?

NEVÁHEJTE MI NAPSAT!

"Výborný! Lektorka je milá, vstřícná, se smyslem pro humor, dobrý profesionál s bohatými zkušenostmi z praxe. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí. Byl jsem příjemně překvapen a jsem rád, že jsem se kurzu zúčastnil. Kurz bych doporučil dalším kolegům."

"Učím výchovu k občanství, takže nemám tolik prostoru k využití, ale podělím se o získané poznatky s ostatními kolegy."

"Velmi vysoká úroveň, velká znalost problematiky, příjemný projev. Zvýšit finanční gramotnost žáků a studentů, důležité informace pro život. Velmi přínosný výběr témat, přehledná prezentace."

"Příjemné vystupování, dobře připravená prezentace. Vše je použitelné ve školní praxi."

"Paní Veronika byla velmi příjemná a téma pojala zajímavě. Oceňují prolínání teorie případy a příklady a kvízy."

 

"Cenné rady a připomínky k problematice finanční gramotnosti, kterých není nikdy dosti."

"Lektorka nám podala problematiku finanční gramotnosti vyčerpávajícím způsobem, zcela jasně a zřetelně."

"O finanční gramotnosti bylo hodně napsáno. Nejlepší je osobní zkušenost, která je nepřenosná, a ke které se musí dozrát."

akreditovaný; kurz; školení; finanční; gramotnost;

"Ujasnil jsem si mnoho věcí a oceňuji nové nápady a materiály využitelné ve výuce."

"Hodnotím jako velmi profesionální. Kurz je přínosem pro moji výuku finanční gramotnosti."

"Mnohé jsem si oživila a upřesnila. Velmi dobře připraveno, pěkná prezentace."

"Byly uváděny praktické zkušenosti a poznatky."

"Odborná úroveň a výkon lektora - výborný."

"Jsem vděčná za jasný a srozumitelný "jazyk"..."

"Přehledné, srozumitelná prezentace, moc se mi to líbilo a bavilo mě to."

"Spousta nových poznatků a informací užitečných pro život."

Nákupní košík